Co to jest marketing w wyszukiwarkach? (Pełny przewodnik po reklamach w wyszukiwarkach)

Opublikowany: 2021-02-26

Czy chcesz wiedzieć „co to jest marketing w wyszukiwarkach (SEM)?” Proszę bardzo! Znalazłeś najlepszy przewodnik po SEM.

Marketing w wyszukiwarkach (SEM) to popularna strategia marketingu cyfrowego, przydatna do zapewnienia dobrego przepływu ruchu do Twojej witryny z wyszukiwarek. To marketing Twojej firmy za pomocą reklam w wyszukiwarkach. Jest to więc szybki i łatwy sposób na zdobycie większej liczby odbiorców i wyprzedzenie konkurencji.

Tak więc jesteśmy tutaj z kompletnym przewodnikiem po marketingu w wyszukiwarkach (SEM), szczególnie idealnym dla początkujących. Po ukończeniu tego przewodnika będziesz mieć ogólną wiedzę na temat SEM, jego aspektów i sprawdzonych sposobów zastosowania skutecznych strategii marketingu w wyszukiwarkach.

Więc zacznijmy.

W TYM ARTYKULE: ukryj
A. Co to jest marketing w wyszukiwarkach (SEM)? - Przegląd
B. 3 najlepsze platformy SEM do rozpoczęcia marketingu
1. Reklamy Google
2. Reklamy Microsoft (Bing Ads)
3. Natywny Verizon Media (Yahoo! Gemini)
C. SEM a SEO – jaka jest różnica?
D. Jak działa SEM – Zrozumienie PPC
E. Korzyści z marketingu w wyszukiwarkach (SEM)
F. Słowa kluczowe SEM (wybór właściwych słów kluczowych)
G. Jak badać słowa kluczowe dla SEM?
H. Pozycja reklamy SEM i aukcja reklam
I. Jak prawidłowo wykonać SEM (przy użyciu Google Ads)
Krok 1: Zarejestruj się w Google Ads
Krok 2: Utwórz kampanię
Krok 3: Ustawienia kampanii
Krok 4: Skonfiguruj grupy reklam
Krok 5: Utwórz reklamy
Krok 6: Skonfiguruj rozliczenia
Krok 7: Użyj Planera słów kluczowych Google
J. Fajne strategie SEM do przyjęcia
Wniosek

A. Co to jest marketing w wyszukiwarkach (SEM)? - Przegląd

Mówiąc prościej, marketing w wyszukiwarkach (SEM) to proces marketingu Twojej firmy za pomocą płatnych reklam w wyszukiwarkach takich jak Google, Bing, Yahoo itp . Pomaga Twojej witrynie pojawiać się nad bezpłatnymi wynikami w wyszukiwarkach, gdy użytkownicy wprowadzą określone słowa kluczowe.

Marketing w wyszukiwarkach (SEM) Ogólne aspekty
Marketing w wyszukiwarkach

Innymi słowy, SEM sprawia, że ​​Twoja strona internetowa, produkty lub usługi są widoczne na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Tak więc Twoja witryna lub blog prawdopodobnie przyciągnie więcej odwiedzających z wyszukiwarek. Więcej użytkowników oznacza więcej biznesu, co ostatecznie pomaga Ci osiągać większe zyski z Twojej firmy.

Chodzi o to, aby wyświetlać reklamy na stronach wyników wyszukiwania za każdym razem, gdy ludzie wyszukują określone zapytania w wyszukiwarkach. Oznacza to, że możesz prowadzić kampanie reklamowe kierowane na określone słowa kluczowe . I za każdym razem, gdy ludzie wyszukują te hasła, Twoja reklama pojawia się na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

Teraz mogłeś widzieć płatne reklamy SEM na stronach wyników wyszukiwania podczas wyszukiwania. Jeśli jeszcze nie zauważyłeś, to jak sprawdzić, czy dany wynik wyszukiwania jest reklamą płatną? Zobaczmy to na poniższym przykładzie.

Płatne wyniki i bezpłatne wyniki w wyszukiwarce Google
Wyszukiwarka Google z płatnymi wynikami reklam

Tutaj mamy wyszukiwane hasło „ kup nazwę domeny ”, dla którego dostępne są różne wyniki wyszukiwania. Teraz widać, że już pierwszy wynik ma etykietę „ Reklama ”. Pokazuje, że ten jest wynikiem płatnym. To przykład SEM. A pozostałe to wyniki organiczne.

Ile płatnych wyników pojawia się w wynikach wyszukiwania?

W powyższym przykładzie jest tylko jeden płatny wynik. Może jednak istnieć lista wielu płatnych wyników dla tych samych wyszukiwanych haseł w różnym czasie.

Dzieje się tak po prostu dlatego, że wiele marek i firm może prowadzić kampanie marketingowe w wyszukiwarkach dla podobnych słów kluczowych. Również wśród płatnych wyników wyszukiwarki mają różne strategie określania liczby wyników i ich pozycji. Poniżej omówimy również proces rankingu płatnych wyników.

Widać, że płatne wyniki zawsze przewyższają rankingi wyników organicznych. W większości przypadków to prawda. Istnieją jednak przypadki, w których płatny wynik może pojawić się poniżej wyników organicznych.


B. 3 najlepsze platformy SEM do rozpoczęcia marketingu

Platformy marketingu w wyszukiwarkach (SEM) to specjalne narzędzia oferowane przez wyszukiwarki, które umożliwiają marketerom prowadzenie płatnych kampanii reklamowych i zarządzanie nimi. Pozwalają tworzyć reklamy, przydzielać budżet, wybierać typ kampanii, wybierać słowa kluczowe, analizować i inne preferencje.

Istnieją różne platformy SEM, których możesz używać do prowadzenia kampanii reklamowych. Większość z nich jest tworzona przez same wyszukiwarki. Na przykład Google Ads jest tworzone przez Google. Podobnie Microsoft Advertising jest tworzony przez Microsoft (właściciela Bing).

Platformy marketingu w wyszukiwarkach
Platformy marketingu w wyszukiwarkach

Zwykle platformy wyświetlają reklamy we własnych natywnych wyszukiwarkach. Podczas gdy niektóre platformy zarządzają reklamami również w innych wyszukiwarkach. Na przykład Microsoft Advertising zarządza reklamami w DuckDuckGo, Google Ads w Ask.com itp.

Platformy reklamowe udostępniają również inne narzędzia, które pomogą Ci zoptymalizować reklamy. Przykład: Planer słów kluczowych Google to narzędzie, które pomoże Ci znaleźć odpowiednie słowa kluczowe dla Google Ads.

Wszystkie platformy SEM działają głównie w oparciu o strategię marketingową PPC (pay-per-click). Oznacza to, że zapłacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie Twoje reklamy. Jednak kwota CPC (koszt za kliknięcie) może się różnić na różnych platformach. Jest to koszt, jaki reklamodawca musi zapłacić za kliknięcie reklamy. Porozmawiamy o tym później.

Oto niektóre z popularnych platform SEM.

1. Reklamy Google

Google Ads (wcześniej znany jako Google AdWords) to platforma SEM, która pomaga reklamować się w wyszukiwarce Google. To najpopularniejsza platforma w porównaniu do innych. Jest popularny z oczywistego powodu, że zarządza reklamami w Google, najpopularniejszej wyszukiwarce.

Strona główna Google Ads
Reklamy Google

Aby rozpocząć korzystanie z Google Ads, wystarczy mieć konto Google. Następnie możesz po prostu zarejestrować się w Google Ads i od razu rozpocząć tworzenie kampanii. Możesz wybrać lokalizację, słowa kluczowe, aby znaleźć więcej potencjalnych klientów. Podobnie, oferuje elastyczny limit budżetu, czas i możliwość wstrzymania/wznowienia reklamy w dowolnym momencie.

2. Reklamy Microsoft (Bing Ads)

Microsoft Advertising (wcześniej Bing Ads) to platforma reklamowa oferowana przez Microsoft. Służy do prowadzenia kampanii reklamowych w Bing. Jednak po zarejestrowaniu się i uruchomieniu kampanii reklamowej w Bing reklamy będą wyświetlane również w DuckDuckGo.

Strona główna Microsoft Advertising Bing Ads
Reklamy Microsoft

Dzięki Bing Ads możesz wyświetlać lub ograniczać reklamy według urządzeń, lokalizacji i stref czasowych. Możesz także licytować określone słowa kluczowe, aby uzyskać najwyższy ranking reklamy dla tych słów kluczowych. Ma niski CPC w porównaniu do Google Ads.

3. Natywny Verizon Media (Yahoo! Gemini)

Verizon Media Native (wcześniej Yahoo! Gemini) to firma zajmująca się reklamami w wyszukiwarkach. Jest własnością firmy Verizon media, która jest również właścicielem Yahoo!. Ta firma reklamowa obsługuje reklamy w wyszukiwarce głównie dla Yahoo! i AOL.

Natywna firma Verizon Media
Natywna firma Verizon Media

Jest to również popularna usługa reklamy natywnej. To rodzaj reklamy, w której reklamy pasują do platformy, na której się pojawiają.


C. SEM a SEO – jaka jest różnica?

Być może do tej pory masz pomysł na SEM, że jest to sposób na płatny marketing w wyszukiwarkach. Podobnie Search Engine Optimization (SEO) to również strategia marketingu Twojej firmy lub witryny za pomocą wyszukiwarek.

Marketing w wyszukiwarkach a optymalizacja w wyszukiwarkach SEM a SEO
SEM a SEO

Ale w przeciwieństwie do SEM, SEO koncentruje się na pozyskiwaniu bezpłatnego lub organicznego ruchu bez płacenia za miejsce w wyszukiwarkach. Pozycjonowanie koncentruje się raczej na optymalizacji witryn internetowych, tak aby kwalifikowały się do wyższej pozycji w wyszukiwarkach.

Widzisz więc, że obie techniki zastosowały promocję w wyszukiwarkach w celu uzyskania ruchu. Co więcej, obie strategie marketingowe koncentrują się na wyświetlaniu wyników odpowiednich dla słowa kluczowego wyszukiwania.

Oto kilka różnic między SEO a SEM w oparciu o różne czynniki.

i) Koszt

Teraz pierwszą i najważniejszą różnicą między SEO a SEM jest koszt tych kampanii. SEM pracuje nad wyświetlaniem płatnych wyników dla określonego słowa kluczowego w wyszukiwarkach, co oczywiście wymaga zapłaty. Podczas gdy SEO koncentruje się na zdobyciu pozycji w wyszukiwarce bez płacenia , ale poprzez optymalizację witryny pod kątem odpowiednich słów kluczowych i lepszej obsługi użytkownika.

ii) czas

Podobnie SEM daje wyniki szybciej niż SEO. Dzięki SEM możesz natychmiast umieścić swój płatny wynik w zaledwie kilku krokach. Możesz rozpocząć prowadzenie płatnych kampanii reklamowych w dowolnym momencie, które zaczną pokazywać wyniki w SERP wkrótce po rozpoczęciu kampanii. W ten sposób możesz bardzo szybko zacząć generować dochód.

Natomiast SEO nie dzieje się z dnia na dzień . Konkurowanie z innymi witrynami i zdobywanie rang w oparciu o jakość zapewnianą użytkownikom wymaga dłuższego czasu. Różne rzeczy, takie jak szybkość witryny, bezpieczeństwo, jakość treści, łatwość obsługi, zaufanie użytkowników, wiarygodność itp. są brane pod uwagę przy utrzymaniu SEO.

iii) Pozycja

Wspomnieliśmy już powyżej, że wyniki SEM są umieszczane przed wynikami organicznymi w SERP . Dzięki temu Twój wysiłek SEM wyprzedza konkurencję. Twoja marka będzie więc dobrze wyeksponowana. Ponadto będziesz mieć dużą liczbę odwiedzających, którzy będą napływać do Twojej witryny i sprzedawać więcej.

iv) Czas trwania rankingu

Kolejna różnica, SEO to strategia długoterminowa w porównaniu do SEM . Strategie SEO pomagają Twojej stronie uzyskać trwałą pozycję w wyszukiwarce. Miejsce na stronach może czasami zmieniać się w górę i w dół, co można poprawić. Jednak strony internetowe raz zoptymalizowane pod kątem SEO pozostają na wyższej pozycji przez dłuższy czas. W ten sposób Twoje strony internetowe w rankingu SEO zapewniają wartość w czasie.

W przypadku SEM Twoje wyniki pojawiają się w SERPach tylko tak długo, jak chcesz zapłacić za kampanię. Możesz także usunąć reklamę w dowolnym momencie.

W każdym razie zarówno SEM, jak i SEO są ważnymi strategiami dla Twoich działań marketingowych online. Dlatego zalecamy dokładne zapoznanie się z tematem „Co to jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)?” z naszym szczegółowym przewodnikiem. Pomaga poznać podstawy SEO, sposób jego działania i sprawdzone techniki SEO.


D. Jak działa SEM – Zrozumienie PPC

Płatność za kliknięcie (PPC) to strategia marketingowa, w której płacisz za każde kliknięcie reklamy. Co więcej, płacisz tylko wtedy, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę. Stąd nazwa Pay-Per-Click.

PPC
PPC

PPC jest związane z marketingiem w wyszukiwarkach . Porozmawiajmy o tym tutaj.

Zasadniczo platformy SEM, takie jak Google Ads, Microsoft Advertising i inni reklamodawcy w wyszukiwarkach, przyjęły model płatności PPC .

Jednak SEM pozwala również na inne sposoby płatności, takie jak płatność na podstawie wyświetleń, konwersji itp. Ale PPC jest najpopularniejszym i najlepszym . W rzadkich przypadkach reklamodawcy stosują metody inne niż PPC.

Strategie płatności PPC nie ograniczają się tylko do wyszukiwarek. Media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram itp., zaczęły wykorzystywać PPC jako jedną ze swoich strategii reklamowych.

W każdym razie PPC jest najpopularniejszym sposobem reklamy w wyszukiwarkach. To jest powód, dla którego ludzie nazywają SEM marketingiem PPC. Również te dwa terminy są używane zamiennie.

Jeśli strategia PPC jest używana do reklam innych niż wyszukiwania, to nie możesz odnosić się do niej jako SEM. W przeciwnym razie PPC zwykle oznacza SEM.


E. Korzyści z marketingu w wyszukiwarkach (SEM)

Zobaczmy, jakie korzyści oferuje marketing w wyszukiwarkach.

1) Natychmiastowy zasięg i wyniki

Dzięki kampaniom SEM możesz błyskawicznie dotrzeć do swoich docelowych klientów . Gdy tylko rozpoczniesz kampanię, Twoja reklama zacznie się wyświetlać na stronach wyników wyszukiwania dla wybranego słowa kluczowego. W rezultacie przyniosą również natychmiastowy wzrost.

Błyskawiczny wzrost w biznesie dzięki SEM
Błyskawiczny wzrost w biznesie dzięki SEM

Dzięki temu możesz prezentować swoje produkty i usługi jako reklamy i zarabiać na nich w krótkim czasie.

2) Świadomość marki

Dzięki SEM możesz wyświetlać nazwę swojej marki i usługi wraz z reklamami w wyszukiwarkach . Dzięki temu możesz mieć świadomość ludzi związanych z Twoją marką i usługami, które oferuje Twoja marka. Ponadto Twoja reklama jest umieszczana na górze strony wyników, dzięki czemu przyciąga większą uwagę w porównaniu z innymi.

Teraz, gdy ludzie zauważą Twoją markę, będą bardziej zaznajomieni z nazwą następnym razem, gdy ją zobaczą. I mogą nawet korzystać z twoich usług.

3) Niski koszt

Najlepszą rzeczą w SEM jest model płatności, czyli PPC. Wspomnieliśmy już powyżej, że jako marka będziesz musiał płacić tylko tyle, ile uzyska kliknięcia . Oznacza to, że nie kosztuje to nawet samego prowadzenia kampanii PPC.

Pamiętaj, że koszt, jaki będziesz musiał zapłacić za kampanię, może się różnić. To naprawdę zależy od typu kampanii, konkurencji, trudności słowa kluczowego i kwoty, jaką chcesz licytować za kliknięcie reklamy.

4) Docelowi odbiorcy z zamiarem zakupu

W tradycyjnym marketingu (np. reklamy w telewizji, radiu itp.) reklamy są emitowane losowo do wszystkich typów osób bez kierowania. Lub niektóre strategie (np. marketing e-mailowy) pozwalają dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców, ale nie możesz stwierdzić, czy są skłonni do kupowania od Ciebie.

Jednak dzięki SEM możesz przyciągnąć odwiedzających, którzy mają więcej zamiarów zakupowych, w przeciwieństwie do żadnego innego podejścia marketingowego. A potem możesz przekształcić odwiedzających w klientów.

Docelowi odbiorcy z zamiarem zakupu
Docelowi odbiorcy z zamiarem zakupu

To dlatego, że marketing SEM opiera się wyłącznie na docelowych słowach kluczowych. Twoje reklamy będą więc wyświetlane tylko osobom, które wyszukują określone słowa kluczowe, które wybrałeś jako docelowe słowo kluczowe.

Jeśli na przykład prowadzisz firmę sprzedającą akcesoria komputerowe, możesz wyświetlać swoją reklamę przy słowach kluczowych, takich jak „ tanie akcesoria komputerowe ”. Będzie więc wyświetlany tylko osobom, które wyszukują to hasło. Ludzie wyszukują tego typu słowa kluczowe na ogół w celu zakupu.

5) Odbiorcy na podstawie lokalizacji docelowej

Różne platformy SEM, takie jak Google Adwords, umożliwiają kierowanie do odbiorców na podstawie lokalizacji geograficznej. Możesz wybrać wyświetlanie reklam w określonym obszarze, takim jak kraje, regiony, a nawet niewielki obszar.

Docelowa grupa odbiorców oparta na lokalizacji z SEM
Docelowa grupa odbiorców oparta na lokalizacji z SEM

Kierowanie na lokalizację jest ważne dla małych firm, aby pozyskać lokalnych klientów na określonym obszarze. W ten sposób możesz reklamować się bardziej konkretnym odwiedzającym i potencjalnym klientom.

Ponadto oferuje wykluczenie reklam w niektórych lokalizacjach. Możesz więc użyć tej funkcji, aby wykluczyć wyświetlanie reklam z miejsc, w których raczej nie znajdziesz klientów.

6) Remarketing/Retargeting

Remarketing/Retargeting to praktyka reklamowania użytkowników, którzy już odwiedzili Twoją witrynę i wyszli bez korzystania z Twoich usług.

Retargeting pomaga wyświetlać reklamy tym samym użytkownikom w różnych witrynach, aplikacjach lub wyszukiwaniach Google. W ten sposób możesz przekształcić porzuconych użytkowników w płacących klientów. Jest to również sprawdzony sposób na zwiększenie współczynnika konwersji i ROI (zwrotu z inwestycji).

7) Kampanie sezonowe

Możesz rozpocząć i zatrzymać kampanię reklamową w dowolnym momencie. To jedna z głównych cech SEM.

Dzięki temu możesz prowadzić kampanie reklamowe w odpowiednim czasie dla rozwoju Twojej firmy. Na przykład możesz tworzyć i prowadzić kampanie reklamowe sprzedaży produktów podczas festiwali. Sklepy sportowe mogą też reklamować zestawy koszulek na początku lig i sezonów meczowych.


F. Słowa kluczowe SEM (wybór właściwych słów kluczowych)

Słowa kluczowe SEM to terminy lub kombinacja słów, dla których chcesz wyświetlać reklamy w wynikach wyszukiwania. Słowa kluczowe to jeden z najważniejszych aspektów marketingu w wyszukiwarkach.

Słowa kluczowe w marketingu w wyszukiwarkach
Słowa kluczowe SEM

W SEM kierujesz reklamy na słowo kluczowe, które użytkownicy najprawdopodobniej będą wyszukiwać w wyszukiwarkach. Twoje reklamy będą wyświetlane, gdy ktoś wpisze podobne zapytania. Platformy marketingu w wyszukiwarkach, takie jak Google Ads, umożliwiają wprowadzenie preferowanego słowa kluczowego podczas tworzenia reklam.

Wybór właściwych słów kluczowych dla sponsorowanych kampanii reklamowych sprawia, że ​​Twoja firma jest najbardziej dochodowa.

Więc jakie jest właściwe słowo kluczowe dla Twojej reklamy?

Wybór słów kluczowych to decyzja, którą musisz podjąć po dokładnym przemyśleniu. Oto kilka rzeczy, o których należy pamiętać podczas wybierania słów kluczowych.

a) Trafność słowa kluczowego

Najważniejszą rzeczą oczywiście jest dobranie odpowiedniego słowa kluczowego . Oznacza to, że wybrane przez Ciebie słowo kluczowe powinno koncentrować się na opisie oferowanych produktów i usług. Dzięki temu będziesz widoczny dla odwiedzających, gdy ludzie będą szukać odpowiednich zapytań jako Twojej firmy.

Załóżmy, że chcesz, aby użytkownicy zapisali się na webinarium, które prowadzisz na temat marketingu. Następnie możesz uruchomić reklamę, używając odpowiedniego słowa kluczowego, takiego jak „ Bezpłatne seminarium internetowe z marketingu ”. Osoby, które rzeczywiście chcą wziąć udział w webinarze, mogą wyszukiwać te same hasła, dla których będzie wyświetlana Twoja reklama.

Wyszukaj słowa kluczowe odpowiednie dla Twojej firmy
Wyszukaj słowa kluczowe odpowiednie dla Twojej firmy

Jeśli Twoja reklama byłaby wyświetlana przy innych losowych słowach kluczowych, prawdopodobieństwo konwersji jest mniejsze.

b) Objętość wyszukiwania

Oprócz trafności należy również sprawdzić wolumen wyszukiwań słów kluczowych (liczbę miesięcznych wyszukiwań danego słowa kluczowego). Dzieje się tak, ponieważ jeśli Twoje docelowe słowo kluczowe ma małą liczbę wyszukiwań, zyska mniej odwiedzających.

Na przykład tworzysz reklamę, aby zwiększyć ruch w swojej witrynie, sprzedając motywy WordPress. Następnie możesz licytować odpowiednie słowa kluczowe, takie jak „ najlepsze szablony WordPress ”. Jeśli jednak podobne słowo kluczowe, takie jak „ najlepsze motywy WordPress ”, ma większą liczbę wyszukiwań, możesz zamiast tego utworzyć reklamę kierowaną na to słowo kluczowe.

Liczba wyszukiwań słów kluczowych w porównaniu z SEMRush
Liczba wyszukiwań słów kluczowych w porównaniu z SEMRush

Aby sprawdzić liczbę wyszukiwań, możesz skorzystać z różnych narzędzi marketingu cyfrowego i narzędzi słów kluczowych. Wyszukiwarki, takie jak Google i Bing, oferują wyszukiwanie słów kluczowych na własnej platformie. Ponadto możesz korzystać z innych narzędzi, takich jak SEMRush, Ahrefs, Long Tail Pro itp.

c) Konkurencja

Oto fakt! Największą konkurencję mają słowa kluczowe o największej trafności i dużej liczbie wyszukiwań. Oznacza to, że inne marki również mogą prowadzić kampanie reklamowe na te same słowa kluczowe. Może to więc wpłynąć na ranking Twojej reklamy.

Przy dużej konkurencji koszt ich licytacji również staje się wysoki. Jeśli więc prowadzisz małą firmę, możesz nie nadążać za dużymi markami, które mają większe budżety.

W takim przypadku możesz wyświetlać reklamy w oparciu o bardziej szczegółowe słowa kluczowe, zwane również słowami kluczowymi z długim ogonem. Na przykład jesteś firmą zajmującą się projektowaniem wnętrz z, powiedzmy, Nowego Jorku. Następnie można wybrać słowa kluczowe, takie jak „ Projektant wnętrz w Nowym Jorku ”, a nie tylko „ Projektant wnętrz ”.

Trudność słowa kluczowego w porównaniu za pomocą SEMRush
Porównanie trudności słowa kluczowego (przy użyciu SEMRush)

W tym przypadku słowo kluczowe „ Projektant wnętrz w Nowym Jorku ” jest słowem kluczowym z długim ogonem, które jest kierowane na klientów w celu uzyskania określonej usługi w określonej lokalizacji.

Długie słowa kluczowe mogą mieć mniejszą liczbę wyszukiwań. Ale dostaniesz miejsce w wyszukiwarkach, gdy ludzie będą szukać konkretnego słowa kluczowego.

Dlatego dobrym pomysłem przy wyborze słowa kluczowego byłoby zrównoważenie trafności słów kluczowych, liczby wyszukiwań i konkurencji słów kluczowych.


G. Jak badać słowa kluczowe dla SEM?

Zasadniczo badanie słów kluczowych to proces znajdowania słów kluczowych, na które należy kierować reklamy w wyszukiwarkach . Mówiąc dokładniej, jest to wybór fraz, które najlepiej konwertują dla Twojej firmy. Lub prościej, chodzi o to, aby wiedzieć, jakie słowa kluczowe użytkownicy wpisują w wyszukiwarkach, aby wyszukać firmy takie jak Twoja.

Badanie słów kluczowych
Badanie słów kluczowych

Badanie słów kluczowych pozwala poznać słowa kluczowe najtrafniejsze dla Twojej reklamy. Możesz także wiedzieć, jaka jest liczba wyszukiwań i konkurencja na te słowa kluczowe. Ułatwia to lepsze planowanie słów kluczowych.

Nie chodzi tylko o używanie i pełne poleganie na narzędziach i technologiach w celu znalezienia najlepszych słów kluczowych. Ale wymaga użycia zmysłu, aby zrozumieć potencjalnych klientów. Należy krytycznie zastanowić się, co użytkownicy wprowadziliby w polu wyszukiwania, aby Twoja reklama do nich dotarła.

Oto, co możesz zrobić na początek.

01. Utwórz początkową listę słów kluczowych

Słowo kluczowe można rozpocząć od przygotowania wstępnej listy słów kluczowych z tekstu reklamy. Przejdź przez stronę internetową/stronę docelową, do której przekierowuje Twoja reklama. Następnie wypisz kilka słów kluczowych.

Upewnij się, że koncentrujesz się na wyborze najtrafniejszych słów kluczowych z tej listy. Wybierz terminy związane z marką i słowa kluczowe, które opisują Twoją firmę.

Powinieneś także skupić się na konkretnych słowach kluczowych (długich słowach kluczowych) zamiast na ogólnym określeniu Twojej firmy.

Tworzenie listy słów kluczowych dla reklam
Tworzenie listy słów kluczowych dla reklam

Ponadto, jeśli chcesz, możesz użyć synonimów lub innych odmian słów kluczowych. Możesz więc mieć większą listę wszystkich możliwych słów kluczowych.

02. Użyj narzędzi do badania słów kluczowych

Możesz skorzystać z narzędzi do badania słów kluczowych, aby rozszerzyć swoją listę. Możesz także użyć go do udoskonalenia słów kluczowych, eliminując niektóre. Jak już wspomniano, najpopularniejsze narzędzia do badania słów kluczowych to:

  • Planer słów kluczowych Google
  • Narzędzie planowania słów kluczowych firmy Microsoft
  • SEMRush
  • Ahrefs
  • Long Tail Pro itp.

Narzędzia do badania słów kluczowych pozwalają wpisać słowo kluczowe dotyczące Twojej firmy lub usługi. Następnie wyświetla sugestie słów kluczowych, z których możesz skorzystać. Możesz umieścić te sugerowane słowa kluczowe na swojej liście.

Tymczasem możesz również użyć narzędzi do sprawdzenia liczby wyszukiwań, konkurencji i CPC (kosztu za kliknięcie) dla każdego słowa kluczowego na liście. Następnie możesz wyeliminować słowa kluczowe o wysokiej konkurencji i CPC.

Badanie słów kluczowych za pomocą SEMRush
Badanie słów kluczowych za pomocą SEMRush

Najbardziej pożądane są słowa kluczowe, które mają dużą liczbę wyszukiwań i niską konkurencję.

03. Utwórz grupę reklam

Utworzenie grupy reklam to ważny krok w badaniach nad słowami kluczowymi. Grupa reklam to lista składająca się z blisko powiązanych słów kluczowych.

W rzeczywistości grupa reklam to funkcja oferowana przez platformy SEM. Funkcja umożliwia utworzenie grupy zawierającej listę słów kluczowych, dla których chcesz wyświetlać reklamę kampanii.

Oznacza to, że dodajesz do grupy reklam odpowiednie słowa kluczowe, których użytkownicy najczęściej szukają. Twoja reklama będzie pasować do ich wyszukiwania.

Na przykład, jeśli chcesz promować swoją kawiarnię w swojej lokalizacji, Twoja grupa reklam może zawierać słowa kluczowe, takie jak

  • najlepsze miejsce na kawę?
  • kawiarnia w pobliżu?
  • dobra kawa w pobliżu?
  • najbliższe miejsce na kawę itp.

Możesz użyć słów kluczowych, które zebrałeś i udoskonaliłeś wcześniej za pomocą narzędzi SEM.

04. Przypisz typy dopasowania

Teraz, wprowadzając słowa kluczowe w grupach reklam, możesz również przypisać typ dopasowania do każdego docelowego słowa kluczowego. Określenie typu dopasowania słów kluczowych pozwala kontrolować, jak ściśle zapytanie użytkowników ma być dopasowane do słowa kluczowego w celu wyświetlania reklam.

Istnieją zwłaszcza 3 rodzaje dopasowań słów kluczowych.

  1. Słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym — wyszukiwane przez użytkowników hasło zawierające dowolną kombinację lub część słowa kluczowego w dopasowaniu przybliżonym z kampanii spowoduje wyświetlenie reklamy. Na przykład, jeśli ktoś wyszukuje słowa kluczowe „akademia kodowania”, prawdopodobnie zobaczy reklamę „zajęcia z kodowania online”.
  2. Słowo kluczowe w dopasowaniu do wyrażenia – Twoja reklama będzie wyświetlana, jeśli wyszukiwane hasło dokładnie pasuje do słowa kluczowego w dopasowaniu do wyrażenia. Jednak wyszukiwane hasło może zawierać inne słowa przed lub po słowie kluczowym w dopasowaniu do wyrażenia.
  3. Słowo kluczowe w dopasowaniu ścisłym – jeśli użyjesz słowa kluczowego w dopasowaniu ścisłym, reklama będzie wyświetlana tylko wtedy, gdy wyszukiwane hasło użytkownika pasuje do słowa kluczowego, na które kierujesz reklamy.

Notatka:

Gdy dodajesz słowo kluczowe w grupach reklam, jest ono domyślnie słowem kluczowym w dopasowaniu przybliżonym. Przykład: słowo kluczowe

Jeśli wpiszesz słowa kluczowe w cudzysłowie, stanie się słowem kluczowym w dopasowaniu do wyrażenia. Przykład: „Słowo kluczowe”

Aby dodać słowo kluczowe w dopasowaniu ścisłym, wpisz je w nawiasach. Przykład: [Słowo kluczowe]

05. Dodaj wykluczające słowo kluczowe

Wykluczające słowo kluczowe to słowo kluczowe, którego nie chcesz uwzględniać w kampanii. To są słowa kluczowe, dla których nie chcesz wyświetlać swojej reklamy.

Wykluczające słowa kluczowe mogą być w jakiś sposób powiązane z Twoimi docelowymi słowami kluczowymi, ale nie mają związku z Twoją firmą. Ponadto Twoja reklama może trafić na użytkowników o różnych zamiarach wyszukiwania. Przede wszystkim więc wykluczające słowo kluczowe pozwala uniknąć wyświetlania reklam w nieodpowiednich wyszukiwaniach.

Jeśli na przykład Twoja firma sprzedaje smartfony, reklamy wyświetlane w wyszukiwanym wyrażeniu „naprawianie smartfonów” są bezużyteczne. Możesz więc dodać to hasło jako wykluczające słowo kluczowe.

Podobnie inne popularne wykluczające słowa kluczowe to „bezpłatny”, „bezpłatny okres próbny”, „kupony” itp.


H. Pozycja reklamy SEM i aukcja reklam

Być może widziałeś więcej niż jedną reklamę wyświetlaną w wyszukiwarkach. W Google na jedno słowo kluczowe mogą pojawić się do 4 płatnych reklam. Reklamy te są wyświetlane przez poszczególne marki świadczące podobne usługi klientom z podobnym docelowym słowem kluczowym.

Reklama, która uzyska wyższą pozycję na stronie wyników wyszukiwania, prawdopodobnie uzyska więcej kliknięć. Dzięki temu będziesz miał szansę sprzedać więcej. Dlatego każda firma chce, aby jej reklama zajmowała pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania .

Ranking reklam
Ranking reklam

Jeśli jednak wiele kampanii reklamowych jest prowadzonych dla podobnych docelowych słów kluczowych, występuje duża konkurencja . Twoja reklama może nawet nie pojawić się na stronie wyników wyszukiwania, jeśli nie zostanie odpowiednio zoptymalizowana.

Teraz może pojawić się pytanie, w jaki sposób reklamy uzyskują miejsce w wynikach wyszukiwania? Jaką pozycję zajmuje Twoja reklama?

Wśród marketerów amatorów i początkujących panuje powszechne przekonanie, że reklama o największym budżecie zawsze zapewnia pierwsze miejsce. Oczywiście, posiadanie dobrego budżetu w pewnym stopniu zwiększa Twoje reklamy. Ale na udaną kampanię marketingową w wyszukiwarkach składa się więcej czynników.

Teraz wyszukiwarki wybierają reklamy wyświetlane w wynikach wyszukiwania na podstawie procesu zwanego aukcją reklam . Wyjaśnimy to w poniższych sekcjach.

Co to jest aukcja reklam i jak to działa?

Aukcja reklam proces, który określa, czy Twoja reklama kwalifikuje się do wyświetlania w SERP. Decyduje również o tym, jaką pozycję osiągnie Twoja reklama.

Proces aukcji reklam jest uruchamiany, gdy ktoś wprowadzi wyszukiwane hasło. Jeśli zamiar wyszukiwania użytkowników pasuje do dowolnego docelowego słowa kluczowego w Twojej grupie reklam, Twoja reklama weźmie udział w aukcji. Następnie wyszukiwarki sprawdzają głównie 2 parametry Twojej reklamy. Oni są:

  • Maksymalna oferta
  • Wynik Jakości

1. Maksymalna oferta

Maksymalna stawka , zwana także maks. CPC (kosztem za kliknięcie), to najwyższa kwota, jaką zgadzasz się zapłacić, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę . Podczas tworzenia kampanii reklamowej na platformach SEM możesz ustawić maksymalną stawkę.

Narzędzia do badania słów kluczowych dostarczają również informacji o maksymalnych stawkach słów kluczowych na podstawie analizy poprzednich kampanii. Możesz więc użyć narzędzi do sprawdzenia maks. CPC dla wszystkich poszczególnych słów kluczowych w grupie reklam.

Maksymalną stawkę można ustawić, sumując maksymalny CPC słów kluczowych. Możesz też ustawić maksymalny CPC na podstawie pojedynczego słowa kluczowego. To zależy od Ciebie.

2. Wynik Jakości

Wynik jakości to parametr określający ogólną jakość reklamy . Przy określaniu Wyniku Jakości reklam brane są pod uwagę różne czynniki. Koncentruje się na organizacji reklam, wrażeniach użytkowników na stronie docelowej, skuteczności historycznej itp. w celu oceny Wyniku Jakości.

Twoja platforma SEM sama oblicza wynik jakości docelowego słowa kluczowego na podstawie tych czynników. A wynik wynosi od 1 do 10, przy czym 10 to najlepszy wynik.

O wyniku jakości reklamy decydują przede wszystkim trzy czynniki. Oni są

  • CTR (Click Through Rate) — to liczba przewidywanych kliknięć, jakie może uzyskać Twoja reklama, gdy pojawi się w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki przewidują oczekiwany CTR na podstawie danych historycznych dotyczących słów kluczowych użytych w reklamie.
  • Trafność – Wyszukiwarki sprawdzają dopasowanie wyszukiwanego hasła do frazy w nagłówku i opisie reklamy. Bardziej trafne reklamy zwiększają Wynik Jakości.
  • Jakość strony docelowej — posiadanie odpowiedniej strony docelowej, która odpowiada intencji wyszukiwania użytkowników, może zwiększyć wygodę użytkowników na stronie docelowej. Informuje również, jak łatwo odwiedzający mogą korzystać z usług powiązanych na stronie docelowej reklam.

Co to jest ranking reklamy i jak jest obliczany?

Teraz wyszukiwarki używają tych dwóch wskaźników: maksymalnej stawki i wyniku jakości, aby obliczyć nowy wskaźnik zwany rankingiem reklamy .

Ranking reklamy to wynik Twojej reklamy, który określa, gdzie Twoja reklama zostanie umieszczona w porównaniu z konkurencją. Wzór matematyczny do obliczania rankingu reklamy to:

Ranking reklamy = Maksymalna stawka × Wynik Jakości

Reklamy w wynikach wyszukiwania będą wyświetlane w kolejności ich indywidualnego wyniku rankingu reklamy.

Pokazuje to również znaczenie Wyniku Jakości reklamy, ponieważ jest to połowa części, od której zależy ranking reklamy. Możesz więc skupić się na poprawie Wyniku Jakości swoich reklam. Co ważne, pomaga to reklamie osiągnąć wyższą pozycję przy niższych kosztach.

Teraz przyjrzyjmy się rankingowi reklamy na przykładzie.

Załóżmy, że 3 reklamy A, B i C konkurują ze sobą. Maksymalna stawka reklam A, B i C wynosi odpowiednio 2 USD, 3 USD i 3,5 USD, a ich wyniki jakości wynoszą 8, 7 i 4.

Tak więc wynik rankingu reklamy A = 2 × 8 = 16

Podobnie wynik rankingu reklamy B = 3 × 7 = 21

Wreszcie wynik rankingu reklamy C = 3,5 × 4 = 14

Ponieważ reklama B ma najwyższą wartość w rankingu reklamy, zajmie pierwszą pozycję. Podobnie reklamy A i C otrzymają odpowiednio drugą i trzecią pozycję.

Ten przykład pokazuje również, że tylko wyższy budżet nie zapewni Ci najwyższego miejsca w płatnych wynikach wyszukiwarki. Oznacza to, że powinieneś mieć również dobry Wynik Jakości.

Dlatego zamiast po prostu wydawać więcej na budżet reklamowy, skoncentruj się na zwiększeniu Wyniku Jakości reklam. Aby to zrobić, możesz zoptymalizować swoje strony docelowe, napisać atrakcyjne nagłówki i opisy itp.

Jaki jest Twój rzeczywisty koszt kliknięcia (CPC)?

Czy więc faktycznie musisz płacić maksymalną stawkę za kliknięcia otrzymywane przez reklamy? Odpowiedź brzmi nie!

Koszt kliknięcia (CPC)
Koszt kliknięcia (CPC)

Musisz tylko zapłacić kwotę wystarczającą do przelicytowania reklamy poniżej Twojej pozycji. Załóżmy, że Twoja reklama jest na drugiej pozycji. Wtedy CPC będzie kwotą, która sprawia, że ​​wynik rankingu reklamy jest tylko trochę wyższy niż reklamy na trzeciej pozycji.

Jednak ostatnia reklama na liście płatnych wyników wyszukiwania musiałaby zapłacić najwyższą kwotę.

Teraz, z powyższego przykładu, zobaczmy, ile zapłaciłyby reklamy A, B i C.

Reklama C zapłaci najwyższą kwotę, tj. 3,5 USD, ponieważ jest ostatnią w zamówieniu. Jego wartość rankingu reklamy to 14.

Teraz, aby przewyższyć pozycję reklamy C (ranking reklamy = 14), reklama A powinna mieć ranking reklamy nieco wyższy niż 14. Dla przykładu załóżmy, że wynik rankingu reklamy powinien wynosić 14,05.

Teraz obliczmy to. Wynik Jakości reklamy A = 8. Wymagany wynik rankingu reklamy = 14,05. Tak więc CPC dla A wynosi: 14,05 / 8 = 1,756.

Tak więc CPC reklamy A wyniesie 1,76 USD.

Podobnie reklama A ma ranking reklamy o wartości 16. Aby ją przelicytować, reklama B powinna mieć co najmniej wartość rankingu reklamy wynoszącą 16,05. A jego Wynik Jakości wynosi 7. Wtedy jego CPC wyniesie 16,05/7 = 2,29.

Tak więc CPC reklamy B wyniesie 2,29 USD.

Oczywiście nie będziesz musiał płacić najwyższej kwoty stawki, a jedynie kwotę wystarczającą do pokonania w rankingu reklamy poniżej Twojej.

Gdzie może pojawić się Twoja reklama na stronie wyników wyszukiwania (SERP)?

Mniej znanym faktem jest to, że płatne reklamy mogą pojawiać się również pod wynikami organicznymi na dole strony. Dzieje się tak, ponieważ ludzie ogólnie myślą, że płatne reklamy tekstowe zawsze pojawiają się na górze strony wyników, nad wynikami organicznymi.

Weźmy na przykład wyszukiwarkę Google, w której reklama pojawia się pod wynikami organicznymi.

Płatne wyniki poniżej wyników organicznych w wyszukiwarce Google
Reklama poniżej wyników organicznych

Jeśli chodzi o Google, wykorzystuje algorytm do określania pozycji reklam. Ustawił minimalne wartości rankingu reklamy dla:

  • Do wyświetlania na stronie wyników.
  • Do wyświetlania reklam nad wynikami organicznymi.

Google dynamicznie ustala minimalną wartość rankingu reklamy dla każdego wyszukiwania, a wartość różni się w każdym wyszukiwaniu.

Teraz wartość rankingu reklamy musi przekraczać obie te wartości, aby pojawiała się u góry strony wyników wyszukiwania nad wynikami bezpłatnymi .

Jeśli tylko przekroczy minimalną wartość do wyświetlenia na stronie wyników , zostanie umieszczony poniżej wyników organicznych .

Jeśli ranking reklamy nie osiąga minimalnej wartości wyświetlania na stronie wyników, zostanie odrzucony.

Zobaczmy przykład.

Załóżmy, że minimalny ranking reklamy do wyświetlenia na stronie wyników to 10 . And, the minimum ad rank value to display above the organic list is 50 .

Then, any ad with an ad rank value of more than 10 would appear in the result. And, if the rank exceeds 50, then it'll display above the organic results . If the ad rank value is below 10, then it'll not appear anywhere on the result page.

With that said, now let's go ahead and see an actual example of how to create a Search Engine Marketing (SEM) strategy with Google Ads. Zaczynajmy!


I. How to do SEM Properly (Using Google Ads)

Now, you might want to learn how to carry out search engine marketing properly. Here, we're demonstrating the stepwise process of creating an ad campaign with Google Ads.

For demonstration, we'll be creating an ad for promoting men's fashion sunglasses in Atlanta.

But before that, you should create a complete website for your business. And, most importantly it should have a well-designed landing page. The landing page is where your audience will land after clicking on the ad link. Make sure it has plenty of call-to-action elements, cool design.

Zaczynajmy.

Step 1: Sign Up to Google Ads

To start with Google Ads, you need to have a Google account first. So, you should create your Google account first if you already don't have one.

First, go to your web browser and enter the URL 'ads.google.com'. Then, click on 'Start now'.

Starting Search Engine Marketing Campaign with Google Ads
Starting with Google Ads

After that, sign in with your Google account and password.

Sign In to Google Ads with Google Account
Zaloguj się

Then, click on 'New Google Ads Account'.

Click on New Google Ads Account
New Google Ads Account

Step 2: Create Campaign

After that, it asks you to select your advertising main goal. But, you can just skip that and click on 'Switch to Expert Mode'. That provides more ease in creating campaigns.

Switch to Expert Mode while Creating New Ad Campaign
Switch to Expert Mode

On the next page, you'll have to provide some information. First, select your campaign goal 'Website traffic'. And then, select campaign type 'Search'. Then click on 'Continue'.

Select Ad Campaign Goal Website Traffic for Search Ads
Campaign Goal Setup

Step 3: Campaign Settings

On the next page, you'll need to manage campaign settings. Start by giving your campaign a suitable name. In Networks , untick both Search Network and Display Network . They're not important for displaying text-based ads on Google.

Enter Campaign Name Disable Search Network and Display Network
Campaign Name and Network Options

After that, enter your custom target location by clicking on 'Enter another location'.

Enter Location for Targeting Location-based Audience
Enter Location

Then below, you'll come across the 'Budget and bidding' section. First, enter the amount you want to spend per day. Typically, $5 to $10 is good for starting.

Then, tick on 'set the maximum cost per click bid limit' and enter your max CPC bid. The keywords you use for the ad determines your maximum CPC better. You can just enter $1 for now, which you can also change later by better analysis.

Budget and Bidding Settings in Google Ads
Budget and Bidding

You can also check other settings in this section if you like. You can find settings like ads start date, end date, schedule, targeting options, extensions, etc. However, you can also work on these settings later if you want.

After that's done, you can just click on the 'Save and Continue' button that you see at the end of the page.

Step 4: Set Up Ad Groups

This step is for selecting the keywords and adding them to an ad group. These keywords determine if your ad reaches your target customers. So, it's better to do good keyword research first.

For that, you could take help from the Google Keyword Planner, the tool provided by Google itself. But, you can't use it until you've completed creating your first ad campaign. So for now, you can just enter some keywords that you think fits best.

First, give your ad group a name. Then, enter some keywords that you think people would search in Google to find services like yours. We recommend you enter at least 5 keywords. And, don't forget to assign appropriate match types.

After that, click on Save and Continue.

Enter Ad Group Name and Keywords in Google Ads
Ad Group Setup

Step 5: Create Ads

The next step is creating an ad copy. Here, you'll have to write the most attractive headlines, descriptions, and URLs.

First, enter the URL of your landing page ie the page that you want your visitors to reach when they click on your ad.

Następnie napisz odpowiednie nagłówki swojej reklamy. Możesz wprowadzić do 3 nagłówków. Dlatego używaj ich mądrze, aby Twoja reklama wyglądała atrakcyjnie. Upewnij się, że nie jest bardzo długi, ale ma odpowiednią długość. Ważne jest, aby żadne znaki nie były ukryte, gdy Twoja reklama pojawia się w Google. Możesz to sprawdzić na ekranie jednocześnie podczas tworzenia reklamy.

Następnie możesz wprowadzić opis. Możesz napisać 2 opisy, oba do 90 znaków.

Nagłówek i opis reklamy w Google Ads
Nagłówek i opis

Po zakończeniu kliknij „Zapisz i kontynuuj”.

Krok 6: Skonfiguruj rozliczenia

Następnie musisz podać informacje o płatności wraz z innymi szczegółami. Możesz wybierać spośród różnych opcji metod płatności, takich jak karty kredytowe/debetowe i konta bankowe.

Należy najpierw podać swoją lokalizację i wybrać preferencje dotyczące otrzymywania napiwków, ofert itp.

Następnie wybierz rodzaj konta: firmowe lub indywidualne i wprowadź nazwę firmy. A następnie wprowadź informacje o płatności.

Ustawienia płatności Kraj, rodzaj konta i metoda płatności
Wprowadź informacje o płatności

Tam należy podać numer karty i imię i nazwisko posiadacza karty, jeśli wybierzesz opcję karty kredytowej/debetowej. W przypadku wybrania opcji „Bank” należy podać nazwę banku, numer rozliczeniowy typu rachunku, numer rachunku.

Następnie kliknij Prześlij.

Wprowadź szczegóły płatności dla karty kredytowej/debetowej lub banku
Dodaj szczegóły płatności

Po wykonaniu wszystkich tych kroków przejdziesz do panelu Google Ads. Z tego miejsca możesz monitorować swoje kampanie, edytować słowa kluczowe, ustawienia i przeglądać analizy.

Panel Google Ads
Panel Google Ads

Krok 7: Użyj Planera słów kluczowych Google

Będziesz mieć również dostęp do Planera słów kluczowych Google. W tym celu przejdź do Narzędzia i ustawienia u góry. Następnie przejdź do Planowanie > Planer słów kluczowych .

Przejdź do Planera słów kluczowych z Narzędzi i ustawień w Panelu Google Ads
Przejdź do Planera słów kluczowych

Następnie kliknij „Odkryj nowe słowa kluczowe”.

Kliknij Odkryj nowe słowa kluczowe za pomocą Planera słów kluczowych Google
Odkryj nowe słowa kluczowe

Na następnej stronie wprowadź co najmniej jedno trafne słowo kluczowe i kliknij „Uzyskaj wyniki”.

Wprowadź słowo kluczowe, aby wygenerować więcej pomysłów na słowa kluczowe w Planerze słów kluczowych Google
Wprowadź powiązane słowa kluczowe

Następnie wyświetli propozycje słów kluczowych związane z wprowadzonymi słowami kluczowymi wraz z ich miesięcznymi wyszukiwaniami, konkurencją i stawkami CPC. Możesz je przefiltrować według własnego pomysłu i dodać do swojej grupy reklam.

Sugestie słów kluczowych w Planerze słów kluczowych Google
Pomysły na słowa kluczowe

Otóż ​​to! To całkiem proste.

Ale tworzenie reklam Google nie gwarantuje sukcesu. Powinieneś upewnić się, że treść Twojej reklamy się wyróżnia. Porozmawiamy o takich fajnych strategiach SEM do zastosowania w następnej sekcji.


J. Fajne strategie SEM do przyjęcia

Zobaczmy niektóre strategie, które możesz zastosować w kampanii marketingowej w wyszukiwarkach. Strategie te pomagają ulepszyć Twoje kampanie i uzyskać lepsze zwroty.

  • Dobre badanie i wdrażanie słów kluczowych – Właściwe badanie słów kluczowych jest kluczem do marketingu w wyszukiwarkach. Wykonaj czynności, o których mówiliśmy wcześniej, dotyczące badania słów kluczowych. Możesz zacząć od utworzenia początkowej listy, a następnie doprecyzować ją, aby uzyskać więcej konkretnych słów kluczowych.
  • Tworzenie dobrego tekstu reklamy – potrzebujesz atrakcyjnego tekstu reklamy, aby zwiększyć liczbę kliknięć reklamy. W tym celu napisz bardziej kuszący nagłówek i opis. Dokładniej wyjaśnij swoje usługi. Pamiętaj też o uwzględnieniu słów kluczowych.
  • Dodaj trafne słowa kluczowe w grupach reklam – podczas tworzenia grup reklam upewnij się, że dodajesz najtrafniejsze słowa kluczowe w jednej grupie reklam. W przypadku słów kluczowych z różnymi celami odbiorców możesz utworzyć inną grupę reklam. Zwróć też większą uwagę podczas ustawiania typów meczów.
  • Docelowi klienci na większej liczbie platform SEM – Google odpowiada za około 85% do 90% wyszukiwań każdego miesiąca. Tak więc reklama w Google zapewnia dobrą ekspozycję Twojej firmy. Ale poza tym możesz również reklamować się w wyszukiwarkach, takich jak Bing, Yahoo, AOL itp., ponieważ mają one inny zestaw odbiorców, którzy mogą być zainteresowani Twoją firmą.
  • Trafna strona docelowa – Twoja reklama powinna kierować klientów na odpowiednią i dobrze zaprojektowaną stronę docelową. Oznacza to, że użytkownicy powinni trafić na odpowiednią stronę, na której znajdą to, czego szukają. Jeśli nie, mogą pominąć Twoją witrynę i kupić od konkurencji.
  • Skup się również na SEO – SEM i SEO uzupełniają się wzajemnie. Chociaż są to 2 różne sposoby marketingu online, oba służą do generowania ruchu w wyszukiwarkach. A Twoje wysiłki SEM z taktykami SEO mogą pomóc Ci uzyskać więcej i długoterminowych korzyści.
  • Analiza – Po uruchomieniu płatnej kampanii należy również stale ją studiować i sprawdzać. Daje wgląd w skuteczność Twojej reklamy. Analizuj jego rangę, CTR (Click-Through Rate), konwersję itp. i poprawiaj się.

Wierzymy, że dzięki tym strategiom skutecznie prowadzisz marketing w wyszukiwarkach i przynosisz duże rezultaty.


Wniosek

Otóż ​​to. Mamy nadzieję, że ten przewodnik pomógł Ci dowiedzieć się, czym jest marketing w wyszukiwarkach (SEM) i każdy aspekt z nim związany. Mamy również nadzieję, że rozumiesz, jak przeprowadzić płatną kampanię, aby poprawić swój biznes dzięki najlepszym strategiom SEM.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące marketingu w wyszukiwarkach, prosimy o komentarz poniżej. Skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Zalecamy również zapoznanie się ze szczegółowym przewodnikiem dotyczącym optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO). Pomaga jeszcze bardziej rozwinąć działalność dzięki stałemu przepływowi ruchu organicznego w Twojej witrynie.

Chcesz poznać inne rodzaje marketingu internetowego i jak to zrobić? Następnie zapoznaj się z naszym najlepszym przewodnikiem marketingu cyfrowego.

Znajdziesz nas również na Facebooku i Twitterze.